Clik yer..iklan ni..

Saturday, August 22, 2009

Sekolah Menengah Seri Perak, Tk Intan

Saya masuk Sek Men. Seri Perak tahun 1984, masuk Form 6 kat sana. Mula-mula sampai kat pintu pagar Sekolah, saya telah nampak seorang guru dari jauh merenung saya. Serba salah kita dibuatnya. Apa salah saya, baju elok, kasuh biaalah form 6 pakai kasut hitam.. Cikgu tu panggil saya...dia tanya saya dulu dari sekolah mana? So saya jawablah sekolah sultan abdul aziz, patutlah...tak tahu ..dia kata cam tu..saya tanya tak tahu apa cikgu..saya tanya dia balik..Dia kata tak tahu undang-undang kat sekolah seri perak tak boleh pakai anak tudung warna hitam. Kena pakai warna putih..Mak oiii..dalam hati saya kata..Rupa2nya cikgu tu ialah Cikgu Hashim..guru disiplin yg ditakuti di Sekolah Men Seri Perak.

Itulah pengalaman pertama menjejakan kaki kat Sekolah Seri Perak.

Masa kat sekolah Sri Perak dulu, saya duduk arama Putri, bersebelah dgn asrama Putera. Perkataan yg saya belajar masa kat asrama di Sri Perak ialah para pelajar menggelar pelajar lelaki 'JEBON'.heheh lucu gak..Masa kat asrama saya dok kat bilik prefek dgn Rozana Mohamad (Endit), Rosnah dan sorang lagi Hanizah Ahmad..(kalau trerbaca ni tolong2lah contact saya yer..) Endit dapat contact dia..lah ni dia dok manjoi.


Masa kat Upper Six, classmate saya Hamidah Ri, Zamzemi Abdul Hamid, Zulkhairi (dengarnya jadi penyarah kat maktab perguruan di Ipoh), Mohd Yahdi (orang Batak Rabit lost contact dgn Yahdi ni..)

No comments:

Post a Comment